Thursday, January 20, 2011

burn!! hottest!

untuk entry kali ni sangat-sangat menyedihkan hati penulis blog ni,sebab apa yang diimpikan tidak menjadi realiti,tapi takpe,kalau semua benda yang kita nak dalam hidup ni perfect je,tak boleh jugak,sebab bila semuanya nak perfect,usaha kita nak buat satu pekerjaan tu mungkin tak memerlukan jalan yang susah,tapi jalan yang mudah,dan takde kesabaran dan kegigihan dalam melakukan sebarang kerja!huh,tak faham ke?
ok maksud nyer di sini adalah,jangan harapkan sesuatu yang perfect tanpa usaha yang gigih!
faham?hehe,saja je aku buat mukadimah panjang berjela-jela.sebab yang aku nak cerita kan ni sikit bukan main.jangan marah ye..pada tanggal yang aku tak brape nak ingat,tapi dalam 2 hari lepas jugak la,aku dengan berat hatinyer,nak buat marble cake.aku pon search la dalam internet..jumpa le resipi yang sangat mudah gila!memang nak buat marble cake ni sangat-sangatlah mudah.
sebab barang-barang yang nak buat cake ni pon memang dah ada kat dapur rumah aku.so teruskan je la niat nak buat.hehe.balik kerja je,aku solat,then terus siap nak buat hidangan pertama ku.haha
konon hidangan pertama si manja.hahaha.dah buat semua tu.aku pon bakar la dalam suhu 170 deg,selama 30-40 minit.dan hasil yang ku perolehi sangat-sangat la...tadaaa..TERBAKAR!
aku pon rasa down gila.dalam dia tak masak,aku buang topping yang terbakar tu,aku bakar balik,then dah siap,sangat manis,huh,memang bole makan,tapi rupa nyer tak menarik hati sesiapa yang melihatnyer!arghh..aku biar kan je kat situ,sampai la my mummy balik kerja,then rasa aku punya cake,then mak kata "manisnya ya amat,atin letak banyak sangat gula kot,tu pasal cake ni hangus".
aku pon rasa macam tu kot.haha.abg aku kata rasa cake tu sedap..tapi kurangkan manis sikit...
kadang-kadang dia sendiri tak tahu rasa..hahaha
takpe,aku bedal je la.nak buat macam mana.benda dah nak jadi.nak harapkan sempurna sangat,
NAH!!AMIK KAU..TERBAKAR!!!

No comments:

Post a Comment