Monday, March 21, 2011

hadapilah dgn tenang!

                hai blogger2 hebat :)
memandangkan hari ni first day bukak sekolah,not wht i mean is setelah sekian lame ber"oliday" around one week,sekolah kembali ceria dgn kanak2,adik2,remaje2,yg pasti memenuhi ruang kelas mereka?huh.(terlebih explain)begitu jugak aku yg pastinyer turut ke sekolah untuk mengaja anak2 didik,anak2 bangse ku.


   so why not aku share something yg tersangat lemah le bg aku kalo nk ngadap bende2 cm gini,seblom tu mintak izin nk gelak jap,ok jap,
ok dah!jom kite teroskan citer aku td,utk pemulaan hari petame skolah hari ni,ingatkan nk tenang2 sikit hari ni,malas nk buat budak2 tu stress belaja ke ape ke,ok firstly kite mulekan dgn mase aku dlm klas ..tgh dok prepare colouring utk ngaja tuh,tetibe something bad smell,huh,aku ni tercari2 la sapekah gerangan kanak2 yg mmg sure utk umo seperti mereka akan meng"ok..ok"
(berak)so carik2 punye carik,haish naik geram plak bile aku dok tnye sorg2 adekah mereka terberry ke ape ke kan,..sume muke blur ckp "no i'm not pupu".ok maybe aku silap la kan,tah mane dtg bau tu,


  tetibe baru nk relax,aku nmpak cm sorg budak ni dtg kat aku dgn muke yg agak "cute" btw budak tu buat muke mcm tu sbb die takot aku marah die sbb tak bg tahu yg die berak,so dgn kesabaran yg ade ni aku ni menahan la kan,cett!satu keje nk kene buat ni,utk pngetahuan blogger2 aku mmg tak reti nk basoh berry budak,setakat ayat ni je yg aku mampu berkate2 pd mereka"ha,basoh yg tu,tepi sikit,gune tgn tu,jgn mcm tu..cube la basoh bebetol sikit"
ok tu je yg aku dpt tlg..so ekceli ni cabaran kedua aku basoh berry budak2 ni,seblom ni najis mereka tak sebusuk ini,(sorry tak senonoh utk entry ni)so aku berhadapan dgn najis ini yg tersangat marbeless kalau nk diciterkan baunyer,boleh tersedak mungkin?hehe


   kalau ade penyepit baju,dah lame aku capai sepitkan kat idong ni ha,boleh la buat pengubat bau harum tu..dgn tudung yg ade aku buat jadikan utk cover2 idong aku ni,ciss!hehe
budak tu dok pandang2 aku knp la dgn cikgu aku ni,wangi ke berry aku ni?hmmm..dgn gagah nyer aku amik paip hos tu bersuriram-suriram aku nyiram or kate name lainnyer membasoh nyer,drpd jauh aku nyiram2 tuttt****baunyer semakin menusuk...ok dah!settle..
dgn muke yg agak tak brape nk tenang tu aku msok klas nk smbong ngaja la kononnyer..




    "teacher,ade org kencing"wah hebatnyer suare tu,aku yg baru nk relax2 jap tetibe plak suare tu menganggu,kalau ckp2 biase takpe lg,tp suare tu siap ade makne lg,:maknenyer aku kene buat keje pembersihan sekali lg,again n again!can we stop this now?
cukup menghibakan hati bile punye la byk "budak" tu terkincit,dah mcm banjir kat kedah je aku tgk,tapi pape pon aku stay cool dan siap bole senyum2 lg,eh gelak pon ade!sukenyer buat keje2 mcm gini,mmg suke(mate pandang ke atas)
dalam rase nk marah tu,aku pikir jugak..aku ni dah le tak brape nk sihat,kang pening kepale kalau dok mrh2 budak tu..
so matlamat aku mase tu satu je                             "abiskan keje pembersihan ni cepat"
hebat tak "AIM" aku..ceh!
  
    
   neway thanxx to one of my student coz giving this as a survinour!well,she's went to australia during the school holiday.simple,cute!thank you.






pasal cerite td tu lupekan jela ok,mai kite ceria kan idop ni dgn gamba comel kat atas ni.haha:p
tata blogger2!

No comments:

Post a Comment