Monday, May 2, 2011

himpunan 2 cerita

         elo..huh sejuk kan hari ni?hujan je..kat tmpt korg mcm mana pulak?ujan ke?panas?redup?mendung?pape pon tak kisah la kan,janji hati bahagia idop senang lenang!hehehe..smlm ingat nak post entry terbaru tp mase tak ngizinkan sbb busy dgn wedding bagai,bukan aku kawen,tp aku p kenduri kawen,ngeh3!


  hari ni siyes taktahu knp la hati ni tak tenang,serabot je kpale ni..langsung takde mood nak buat keje rumah
*padahal mmg takde kje pon*jari jemari ni dok call la sorg2 member aku,haha,ngade2 punye pasal,semua busy hari ni..then tros call syah ajak die keluar,mcm biase syah sentiase on je kalau aku ajak,hahaha:P
memandangkan mak aku bg green light bawak kete die,girang nyer hati ni,konon nak ajak syah p lunch..carik punye carik kedai makan,sedar tak sedar dah sampai ke KL kitorg pegi,nasib tak jem!
dari kl teros ke kg baru,then p titiwangse,p gombak,setapak,danau,dan akhirnyer ke wangse maju!baru jumpe kedai makan,padahal ade je kedai makan kat tmpt lain,last2 makan dekat2 dgn rumah je..haha:D *dah sebati kot*




     ni pehal plak aku citer pasal ni??act aku nak citer pasal satu bende ni,kalau nak bace,bace jela!aku tak larang..aku suke org bace lg2 kalau korg buat muke excited depan laptop..mmg aku suke sgt!suke!!okay stop~*aku pulak yg telebih excited*
kite mulekan cerite .....


 tajuk cerite:Boneka Bayi Yg Hyper Realistic Karya Glenda Ewart


    Glenda Ewart, adalah seorang seniman yang sangat berbakat, dia berasal dari Castlerock, Irlandia, karyanya adalah menciptakan boneka hyper-realistis bayi yang baru lahir.Sebagai seorang bekas tukang masak, Glenda Ewart menemui bakat seninya pada boneka bayi ketika dia hamil anak pertamanya.

Sekarang dia mampu menciptakan boneka bayi yang sangat mirip bayi asli, dengan menggunakan beberapa lapis cat, bertujuan untuk menciptakan kulit lembut bayi baru lahir. Setelah 'kulit' tersebut kering dalam oven, bagian yang paling susah dimulai, menanamkan lebih dari 20.000 helai rambut ke dalam kulit kepala boneka tersebut.

Mungkin bagi yang lain ini merupakan proses yang sangat susah,namun Glenda Ewart mengatakan dia menyukai setiap saat melakukan hal yang susah itu.Mungkin anda tahu bagaimana kebanyakan orangtua menganggap bayi tumbuh terlalu cepat, dan mereka para orang tua berharap boleh menjaga anaknya tetap menjadi bayi dan comel selamanya.

Glenda Ewart melahirkan kembali peluang mendapatkan bayi tersebut dan ini merupakan hal yang paling mendekati harapan itu, dan dia menjual ciptaannya kepada orang tua di seluruh dunia. Dia menghabiskan waktu yang lama untuk bekerja pada masing-masing boneka, kerana dia mencuba untuk membuat mereka semua terlihat unik.

Bersusah payah mengolah boneka, menanamkan rambut dan menyamarkan bau mereka agar seperti bayi baru lahir boleh memakan waktu beberapa minggu hanya untuk satu bayi, tapi Glenda Ewart tetap menikmati saat membuat setiap bayi unik ini. Anda dapat menyaksikan bakatnya yang luar biasa, melalui foto di bawah.








comel bukan bayi2 ni...

huh,!tetibe plak sayu je hati ni tgk bayi2 palsu ni,dunia2!
even kalau org debik2 budak ni..still aku cm tak sanggup nak tgk..yela mmg dah mcm bayi ASLI je aku tgk!!segala sumber dan gamba di petik dari intenet!ayat baru>*dipetik*
hahaha:D




6 comments:

  1. makkkk...looks like the real 1....
    TERbaekk lah Glenda Ewart~~

    ReplyDelete
  2. uiyooo.. muka real baby lah :((

    eh anyway sy tag awk utk join giveaway.

    link : http://hayatihamzah.blogspot.com/2011/05/izyan-masri-first-random-giveaway.html

    lets join :)

    ReplyDelete
  3. laa baby palsu ke?? ceh igt bebetol td...nasib baca sampai habis entri..hehehe :)

    ReplyDelete