Saturday, June 4, 2011

kembali

       rinduuu!!!sunyi kan blog ni bile aku tak beleter??
*konon*hehehe..
jap..dah 4 june dah pon,ekceli 3 june aku nak post entry baru,tp disebabkan pukul 10 mlm td kwn lame aku call..kami bedue borak smpai le pukui 12 tgh malam!hebat bukan?
hahaha,dan dgn ini apebile menjelang pukul 12 mlm,maka tarikh yang sepatutnyer 3june sudah betuka kpd 4 june!wahhh..ngeh3


   sunyi nyer blog ni tanpe entry aku yg serba serbi lg tidak menawan ni,khamis lepas aku baru je balik pangkor!gembira rase hati bile naik boat n bermandi mande di laut yg sgt jernih itu,tp sedih rase hati bile kulit terbakar habis!!!sedih (T_T)uwaa~~
banyak sgt gamba yg sempat le jugak aku snap
maklumlah aku kalau p mana pasti dgn camera tersayang!dan beratus jugak le gamba aku amik,tp malas nak upload semua sbb lambat..
so nak letak sikit jelah..nak citer panjang2 kat sini pon bukan sape nak bace pon..sambil2 korek idong tu mai la jamah gamba2 comel tuan punye blog nih!hehehehe
pengotor tak aku?bole plak korek idong..okay2 sori!heee


muke tersangat comel untuk ditafsirkan!burn,mase ni dlm boat!

ni pulak kat kota belanda seblom balik ke jeti nak balik dah!
:(
mak ala-ala model gitu

gaye paling basic aku bile begamba!haha :D



makan byk sgt kat pangkor,hasilnyer badan semakin boMM!





sori la ye,gamba kemain banyak tp yg aku upload brape aje,sangat malas nak tunggu loading upload gmba!so letak sikit pon jadi le kan..tp mmg banyak sgt pengalaman kat sane..aku ngn cousin aku sorg ni konon nyer sewa la basikal kan,satu hari rm15 
so kami decide nak gune kan basikal tu p ronda2 satu pangkor..haha*macam larat je kan*
tp ape yg kami rase nak buat kami lakukan jugak le..hehehe
kami punye hotel dkt teluk nipah,so aku dgn cousin aku ni bwk basikal pegi ke "teluk dalam" dlm 2-3 kilometer jugak lah,jalan pulak berbukit2..kami terpakse lalu dkt kawasan utan sikit,sunyi pon ade,seram jugak.tp konon nyer nak adventure la katekan..haha
tepakse le harung jugak..

   dlm 45 minit mcm tu kitorg sampai..hahaha..best sangat sbb bejaye jugak sampai ke destinasi!so dah begamba kat situ kitorg pon nak balik ke hotel..so tepakse le sekali lg harung jalan bebukit dgn basikal yg kami sewa..
tetibe cousin aku ni die mintak tuka suruh aku gune basikal die,then die gune basikal aku..so aku just okay je,tetibe mase tgh kayuh2 tu(byk sgt tibe2 kan?),aku tgk kat tayar basikal yg aku bwk tu ade daun melekat aku mcm pelik jugak la kan knp daun tu mcm tak jatuh2,melekat manjang..haha
aku pon cabot la kan sambil jerit panggil cousin aku kat depan yg tgh kayuh tu,so aku cabot..then lepas dah cabot tu tgn aku ni mcm tak puas hati lg aku nak cabot jugak sisa2 daun yg mlekat tu,tetibe aku tercabot duri yg melekat kat tayar basikal tu,terus bocor,HAHAHAHA:P
sedihnyer takpayah ckp la kan..

  aku dgn cousin rase nak gelak pon ade,rase geram pon ade,rase menyesal pon ade bile pegi sebok nak cabot duri tu,hahaha:P
teros aku call owner basikal yg aku sewa tu,kate taya pancit..
owner tu kate nak taknak,aku tepakse jugak la sorong basikal tu balik ke otel balik,adoiii!masalah betul..
tak sampai separuh jln cousin aku dah mrungut2..naik jelah teksi..utk pngetahuan korg,yg tak penah p pangkor,kat sane kalau teksi bukan kreta biase,dorg dune van wane pink mcm bas skolah tu..
so tunggu punye tunggu takde satu pon teksi lalu..tetibe dah dekat stengah jam cmtu..ade satu teksi lalu..capat2 tahan teksi tu,mintak tolong die,.boleh tak anta kitorg balik hotel..
nasib baik uncle tu baik..die siap tolong kitorg angkat basikal kitorg tu masok dlm van..haha
nasib baik van besau!hahaha..tp tepakse le korban kan rm10 bayar kat uncle tu..
bile sampai kat otel tu owner tu mmg rapat jugak la ngn aku..die gelak2 tgk kitorg,..haha
boleh pulak sanggup tahan teksi sbb malas nak sorong basikal..
well mase tu hari nak gelap..
nasib baik owner tu tak caj ape2 bayaran kt kitorg ..tp siap bg kitorg basikal lain ganti basikal yg rosak tu,hahaha:P

   hmm..ekceli byk bende nak diciter kan..tp mate pon dah bg isyarat kelip2 ni,nak soh tido la kott..okay bubye!!!muah!
sori penutup utk entry mcm desperate giler nak tido..sbb aku mmg dah tak tahan gile ngantok ni..salam~~~

   







No comments:

Post a Comment